niedziela, 30 stycznia 2011

Julia - Anne Fortier







 Tytuł: Julia
Autor: Anne Fortier
Wydawnictwo: Świat Książki
Liczba stron: 480
Ocena: 8/10


Książkę tę przeczytałam dosyć dawno, o ile dobrze pamiętam w maju zeszłego roku. Do książki głównie przyciągnęło mnie miejsce akcji - włoska Siena. Niedługo przed wypatrzeniem tej książki będąc we Włoszech zakochałam się w tym mieście i wszystko co z nim związane jest dla mnie intrygujące.

Książka opowiada o młodej Amerykance Julii, która otrzymuje w spadku od ciotki list, z którego wynika, że cała jej rodzina pochodzi z Włoch. W Sienie ma ponoć czekać na nią cenny spadek. Po przyjeździe okazuje się jednak, że nie ma tam nic poza starymi papierami i pamiątkami.

Powiem tak. Książka jest niezmiernie wciągająca, po prostu nie można się oderwać :) Przynajmniej ja tak miałam. Przeplata się tutaj teraźniejszość z przeszłością, mamy przedstawione dwa światy, Julię z sprzed wieków i tą dzisiejszą próbującą rozwiązać rodzinną tajemnicę. Nie zabrakło oczywiście i Romea ;)
Autorka ma lekki styl pisania, przyjemny w odbiorze.

Polecam szczególnie tym, którzy, tak jak ja, mogą w trakcie czytania książki przypomnieć sobie te uliczki, antykwariat, Palio. Dla mnie było to niezwykłe, pewnie głównie przez moją miłość do tego miasta.
Nie jest to szczególnie ambitna książka, nie spodziewajcie się po niej Bóg wie czego. Jest to taka przyjemna, babska lektura na ciepłe popołudnie :)

3 komentarze:

  1. Z przyjemnościa przeczytam! :) Może te włoskie klimaty troche mnie rozgrzeją tą zimową porą :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam włoski klimat i bardzo żałuję, że tego akurat miasta nie było dane mi zwiedzić ;) A książkę, jeśli tylko nadarzy się taka okazja, z chęcią przeczytam.

    Pozdrawiam serdecznie ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią przeczytam! Tymbardziej, że we Włoszech byłam naprawdę dawno temu i miło będzie sobie przypomnieć;)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń