poniedziałek, 3 stycznia 2011











Tytuł: Szeptem
Autor: Becca Fitzpatrick
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 336
Ocena: 7/10




Książkę przeczytałam już jakiś czas temu, jednak ciągle jestem pod jej wrażeniem. Nie była to co prawda szczególnie wybitna lektura, ale wciągnęła mnie tak, że przeczytałam ją jednym tchem. Z utęsknieniem więc czekam na jej drugą część - Crescendo.


W prologu przenosimy się do Francji roku 1565. Nie pozostajemy jednak tam na dłużej i po chwili znajdujemy się już w czasach dzisiejszych w Maine. Poznajemy tam Norę, szesnastoletnią dziewczynę, która poza dobrymi wynikami w nauce, nie wyróżnia się niczym szczególnym. Na lekcji biologii poznaje ona Patcha, intrygującego, cichego i niezwykle przystojnego chłopaka. Od tego momentu w życiu Nory zaczynają dziać się rzeczy dziwne, niekiedy przerażające. Dziewczyna próbuje je wyjaśnić razem ze swoją przyjaciółką Vee. Łatwo domyślić się, że pomiędzy Patchem i Norą rodzi się miłość. Miłość, która może być fatalna w skutkach.
Szeptem uważam za naprawdę wciągającą, przyjemną lekturę. Jedyne co może się rzucić w oczy to pewna schematyczność - zwykła nastolatka zakochuje się w przystojnym, skrywającym mroczną tajemnicę chłopaku. W dodatku wszystko zaczyna się na lekcji biologii. Brzmi dosyć znajomo. Jednak na tym podobieństwa kończą, a książka pokazuje nam to co naprawdę ma do zaoferowania.
Jednym słowem - serdecznie polecam, na zimowe, długie wieczory ;)



Proszę o wyrozumiałość, jest to moja pierwszą recenzja i zdaję sobie sprawę, że są pewne błędy i niedociągnięcia. Mam jednak nadzieję, że z biegiem czasu uda mi się wypracować własny styl i recenzje będą coraz lepsze. 

2 komentarze:

  1. Cieszę się, że tak dobrze oceniasz tą książkę, bo właśnie ją sobie zamówiłam. Mam nadzieję, że i mi spodoba się równie mocno :)
    Pozdrawiam, Annie
    P.S. Pozwoliłam sobie dodać Twojego bloga do linków na mojej sronie. Mam nadzieję, że nie masz znic przeciwko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach, zapomniałam napisać, że mój blog to:
    http://ksiazki-annie.blogspot.com/
    :P

    OdpowiedzUsuń